نوشته شده توسط : آبشار

 

تاریخ ساخت و بنیانگذار اولیه هتل اطلس شیراز باغ ارم شیراز، بهدرستی مشخص نیست؛ ولی توصیفهایی از آن در سفرنامههای متعلق به قرن دهم و یازدهم هجری آمدهاست.این باغ در روزگار سلجوقیان و آل اینجو پا برجا بوده است. در زمان زندیه هم کریمخان زند هتل اطلس شیراز در سازندگی و بهسازی این باغ کوشید. در زمان قاجاریه این باغ به مدت ۷۵ سال به دست سران ایل قشقایی افتاد. در این زمان عمارتی در این باغ ساخته شد. اما در زمان سلطنت ناصر الدین شاه قاجار عمارتی دیگر توسط حسین علی خان نصیر الملک پی ریزی شد که با مرگ وی خواهر زاده او ابولقاسم خان نصیر الملک امور باغ ارم را به دست گرفت و عمارت هتل پارک شیراز نیمه کاره را تکمیل کرد. این عمارت تا کنون پابرجاست.[۱] این باغ تنوع گیاهی بسیار بالایی دارد و گیاهان بسیاری از اقصا نقاط جهان در این باغ کاشته شده است؛ به شکلی هتل اطلس شیراز که باغ در قالب یک نمایشگاه از انواع گلها و گیاهان درآمدهاست. در حال حاضر این باغ در اختیار دانشگاه هتل پارک شیراز شیراز است؛ باغ گیاهشناسی آن در اختیار دانشکده کشاورزی و ساختمان باغ در اختیار دانشکده حقوق قرار دارد. در تاریخ ۶ تیرماه ۱۳۹۰ در سیوپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو باغ ارم شیراز به همراه هشت باغ هتل پارک شیراز دیگر ایرانی در فهرست میراث جهانی ثبت گردید.

 



:: برچسب‌ها: هتل اطلس شیراز,هتل پارک شیراز,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

شهر شیراز، مرکز استان فارس هتل تالار شیراز به طول 40 کیلومتر و عرضی متفاوت بین 15 تا 30 کیلومتر با مساحت 1268 کیلومتر مربع به شکل مستطیل در جنوب غربی ایران قرار دارد. مختصات جغرافیایی شیراز عبارتست هتل نای ذی نی ریز از 33 درجه و دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 29 دقیقه عرض شمالی. ارتفاع از سطح دریا بیش از 1500 متر می باشد  و در هتل تالار شیراز منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۰ خورشیدی بالغ هتل نای ذی نی ریز بر ۱،۴۶۰،۶۶۵ نفر بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومه  شهر به ۱٬۷۰۰٬۶۸۷ نفر می‌ رسد. اطراف شیراز را رشته کوههای نسبتاً مرتفعی به شکل حصاری استوار ، احاطه کرده اند که از لحاظ سوق الجیشی و حفظ شهر اهمیت ویژه ای دارند هتل تالار شیراز. این شهر از سمت غرب به کوه کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، هتل نای ذی نی ریز چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌ است.

 



:: برچسب‌ها: هتل تالار شیراز,هتل نای ذی نی ریز,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

هتل هما بندر عباس پنج ستاره و لوكس، با معماري هتل هما بندر عباس مدرن، در منطقه اي آرام ودر كنار ساحل زيباي خليج نيلگون فارس واقع شده. هتل هما بندر عباس با طبيعت دلنشين اطراف هتل در هم آميخته، تا منظره اي بديع از تركيب آبي دريا رابا سبزي باغ در مقابل چشمان شما به تصوير كشد. هتل هما بندر عباس در كنار خورشيد غوطه ور در آب،‌ با بهترين امكانات و با مجرب ترین کادر در نزدیک ترین موقعیت به مهمترین بنادر جنوب کشور آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران شهر بندر عباس می باشد. ن هتل دارای بهترین امکانات اقامتی نظیر استخر روباز، کافی شاپ ساحلی، رستوران ستاره دریایی کنار استخر، رستوران مروارید 24 ساعته، کافی شاپ مرجان 24 ساعته، پارکینگ اختصاصی، آسانسور، هتل هما بندر عباس اتاق کنفرانس، کافی نت، صندوق امانات رایگان در داخل اتاق ها، روم سرویس 24 ساعته، خشکشویی، آرایشگاه، بانک، مرکز خرید و اسکله اختصاصی می باشد. هتل هما همچنین دارای 187 اتاق و سوئیت لوکس با منظره منحصر بفرد می باشد که طبق آخرین استانداردهای جهانی مجهز شده و با استفاده از پرسنلی مجرب و آزموده و همچنین با قرارگیری در کنار مهمترین بنادر جنوب کشور، آماده میزبانی از میهمانان گرانقدر می باشد.این هتل 7طبقه با آسانسور است.

 



:: برچسب‌ها: هتل هما بندر عباس,هتل,بندر عباس ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

آگهی  بیلبورد چه بازخوردی برای کسب و کارهای تجاری دارد؟ گفته شده که مردم در روز بیش از ۱۰۰۰ آگهی رایگان را مشاهده می کنند اما فقط ۷ عدد از این آگهی ها را در ذهن خود نگه می دارند و فراموش نمی کنند. با ظهور تبلیغات دیجیتال این عدد بالاتر هم رفته است.

آگهی بیلبورد مردمی که در حال رانندگی هستند روزانه آگهی رایگان تبلیغاتی فراوانی را مشاهده می کنند. تبلیغات بیلبوردها نیز یکی از هزاران نوع تبلیغاتی یست که در اندازه و اشکال مختلف در خیابان ها قابل مشاهده است. صفحاتی بزرگ که در بزرگراه ها و مراکز شهر برای انواع کسب و کار به نمایش گذاشته می شوند. قبل از اینکه معایب و مزایای بیلبوردها را عنوان کنیم اجازه دهید معنای اولیه تبلیغات بیلبورد را توضیح دهیم.

تعریف پایه بیلبورد بیلبورد اصطلاحی ست که برای حساب شخصی فردی جهت تبلیغات محصولات در فضای باز طراحی می شود تا توجه عابران، رانندگان و مردم را جلب کند. بیلبورد ها معمولا در اطراف مناطق ترافیکی یا مناطق پرتردد نصب می شوند. تابلوهای ساده اما خلاقانه در واقع بخش قابل توجهی از آژانس های تبلیغاتی هستند زیرا فرصت های فراوانی برای مشتریان به ارمغان می آورده اند.

بیلبورد ها در اندازه و ابعاد گوناگون در موقعیت های متفاوت مکانی راه اندازی و نصب می شوند. اندازه معمول یک بیلبورد تبلیغاتی ۱۴ فوت و ۴۸ فوت است. در گذشته بیلبوردها به صورت یک عکس به مکان مورد نظر متصل می شدند اما امروزه چاپ دیجیتالی جای خود را به تصاویر قدیمی داده و نصب سریع و جذاب تری را به مخاطبان خود هدیه می دهد. برای ایجاد خلاقیت در بیلبوردها از افراد خلاق در این کار کمک بگیرید.

استفاده از بیلبورد آگهی رایگان بیلبورد بسته به اندازه و مکان، می تواند ارزان قیمت یا پرهزینه باشد با این حال پیامی که می خواهید طراحی کنید به عنوان قاعده کلی این ماجرا اهمیت دارد بیلبوردها باید توجه مخاطب را جلب کنند برای همین متن طولانی یا اطلاعات زیادی در آن درج نکنید. اگر می خواهید برای نام تجاری خود با دیگران رقابت کنید بیلبورد یک گزینه عالی ست. اما اگر می خواهید اطلاعات خدمات خود را به مردم برسانید از بیلبورد اجتناب نمایید. برای ارتباط با مشتریان بالقوه در بیلبوردها از کلمات محدود بهره ببرید. محتوای خلاق بیلبوردها را در نظر بگیرید زیرا محتوا می تواند بازخورد منفی را به همراه داشته باشد.

 



:: برچسب‌ها: آگهی رایگان,آگهی,بیلبورد ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

«از قلّه کوه تا به قعر آن سنگ تراشیده‌اند. گویند در آن چاه گنجی عظیم و ماری موکّل است و کسان به طلب آن گنج بسیار رفته‌اند و کشته شده‌اند. گویند در زمان شاه عباس ثانی حاکم لار، سیّدی را در آن چاه فرستاد، بعد از مدتی مدید او را بیرون آوردند. نقل کرده هتل الیزه شیراز که چون داخل چاه شد م چندین هزار شمشیر دیدم که در اندرون چاه از چپ و راست بر یکدیگر می‌خورد. چون من دعا و قرآن همراه داشتم شنیدم که شخصی می‌گفت کار به وی مدارید که کلام‌الله با وی است. از آن جا گذشتم و قدری راه که به ته چاه رفتم باز چندین هزار تیر می‌انداختند، به وسیلهُ قرآن و دعا از آن جا گذشتم و به ته چاه رسیدم. بعد از زمانی تختی دیدم و مردی در بالای آن نشسته نورانی و ریش سفید، سلام دادم. جواب داد و گفت: به «عوض بیگ» بگو که از ما چه می‌خواهی، آقای تو عباس از این مال بهره ندارد، الاّ دسته خنجری هتل زندیه شیراز و یک اشرفی. خنجر را داد که به «عباس» بده، اشرفی را داد که به «عوض بیگ» بده. قدری خاک به من داد و گفت: ببین. چون نظر کردم چهار خیابان عظیم دیدم در این چاه. دو خیابان تا چشم کار می‌کرد ظروف و اوانی طلا و نقره بود و زر و جواهر بسیار خروار خروار برهم ریخته و در خیابان دیگر سپاهی مکمل ایستاده بودند. گفت: این مال و سپاه از قائم آل محمد است. برو بگو که تا سرچاه را بپوشند و به حال خود باشد که ضرر به او می‌رسد.»

 



:: برچسب‌ها: هتل الیزه شیراز,هتل زندیه شیراز,هتل, اژده پیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

باغ نارنجستان قوام که به باغ قوام مشهور است، بین سالهای ۱۲۵۷ تا ۱۲۶۷ هجری شمسی، مقارن با حکومت ناصرالدین شاه قاجار و هتل جام جم شیراز بدستور علی محمد خان(قوام الملک دوم) و پسرش محمد رضا خان(قوام الملک سوم) در شیراز ساخته و تکمیل شدهاست. ساختمان نارنجستان در زمینی بمساحت ۳۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۹۴۰ متر مربع در دو جبهه جنوبی و شمالی توسط هنرمندان شیرازی ساخته شدهاست. سردر ورودی در ضلع جنوبی قرار داشته و به یک هشتی باز میگردد و از طریق هتل ستارگان شیراز دو راهرو قرینه به حیاط راه میابد. بنای ضلع جنوبی شامل دو ایوان ستوندار و اتاقهایی است که محل استقرار خدمه بودهاست. ساختمان ضلع شمال دارای یک طبقه زیرزمین و دو طبقه روی آن بوده که شامل تالار آیینه با ستونهای یکپارچه مرمری، تالار شاه نشین و اتاقهایی است که محل تشریفات اداری و پذیرش هتل جام جم شیراز مهمانان بودهاست. این عمارت از نظر هنرهایی از قبیلآیینه کاری، شیشه کاری، نقش پردازی، منبت کاری، سنگ تراشی، گچ کاری و مقرنس کاری بکار رفته در آن از زیباترین بناهای این دوره در شیراز است.بنای نارنجستان در سال ۱۳۴۵ خورشیدی به دانشگاه شیراز اهدا گردید و بین سالهای ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ خورشیدی مورد استفاده هتل ستارگان شیراز موسسه آسیایی، تحت سرپرستی پروفسور آرتور اپهام پوپ، ایران شناس معروف بودهاست.در سالهای اخیر  هتل جام جم شیراز زیرزمین ضلع شمالی تعمیرات اساسی گردیده و به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته هتل ستارگان شیراز که در آن اشیای فرهنگی اهدایی پروفسور پوپ نگهداری میشود.

 



:: برچسب‌ها: هتل جام جم شیراز,هتل ستارگان شیراز,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

مسجد جامع عتیق شیراز،کهن­ترین و نخستین مسجد شیراز است که به آن مسجد جمعه، مسجد الاقصی، مسجد آدینه و مسجد جامع هم هتل آپارتمان شمس شیراز می­گویند.این مسجد یکی از عجیبترین مساجد است . که بنای زیرین آنرا متعلق به قبل از اسلام می دانند. این مسجد در شرق حرم شاهچراغ قرار گرفته و از داخل حیاط شاهچراغ و از طریق بازار هتل آپارتمان شمس شیراز نوساز، راهی به آن وجود دارد. هتل رویال شیراز گفته میشود این مسجد در دوره بیست ساله سلطنت عمر و لیث صفاری در سال ۲۸۱هـ .ق ساخته شده است. در طی هزار سال اخیر این مسجد چندین بار، از هتل آپارتمان شمس شیراز جمله در زمان هتل رویال شیراز اتابکان، در زمان سلطان ابراهیم میرزا پسر شاهرخ گورکانی، در دوره صفویه و در سال ۱۳۱۵ توسط عده­ای از مردم و با همکاری اداره باستانشناسی تعمیر و بازسازی شده است. مسجد جامع عتیق هم اکنون به عنوان هتل رویال شیراز مسجدی تاریخی و آباد مطرح است.

 



:: برچسب‌ها: هتل آپارتمان شمس شیراز,هتل رویال شیراز,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

خواجه شمس الدین محمد شیرازی عارف وغزلسرای بزرگ که به او لقب لسان الغیب داده اند درسال726 هجری قمری درشیرازمتولد شد هتل چمران شیراز ودرسال791 یا 792 هجر قمری درهمین شهردرگذشت .درسال856 یعنی 64 سال پس از درگذشت حافظ گنبدی برتربت وی افراشته شد درجلوی آن حوض بزرگی قرارداشت که ازآب رکنی پرمی گشت درسال1189 هجری قمری کریم خان زند برمقبره حافظ عمارتی زیبا بنا کرد که مشتمل بر تالاری باچهارستون هتل چمران شیراز سنگی یکپارچه وبلندوباغی بزرگ درجلوی آن هتل بزرگ شیراز بود وبرتربت حافظ سنگی مرمرین نهاده شد که هنوز موجوداست وهشت بیت از یک غزل حافظ روی سنگهای یکپارچه آن حک شده بعداز بنای کریم خان برمقبره حافظ درطول یکصد سال ساخت وسازها وتعمیرات متعددی به وسیله اشخاص خیر خواه انجام گرفت تا آنکه درسال 1315 به کوشش شادروان علی اصغر حکمت بنای هتل بزرگ شیراز کنونی بابهره گیری ازعناصرمعماری روزگار کریم خان زند هتل چمران شیراز ویادمان ها یحافظیه توسط آندره گوار فرانسوی طراحی وبه اجرادرآمد .سطح داخلی سقف مقبره جدید که روی هشت ستون سنگی قراردارد با کاشیکاری معلق  رنگین پوشیده شده است .نمای خارجی سقف آرامگاه دارای ترک های متعدد وچون کلاه قلندران هتل بزرگ شیراز ودرویشان است .پوشش مسی این سطح به مرور زمان اکسیده ورنگ زنگاری زیبایی یافته است.

 



:: برچسب‌ها: هتل چمران شیراز,هتل بزرگ شیراز,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

آبشار تزرج حاجي آباد دراستان هرمزگان واقع است. آبشار تزرج حاجی آباد در 175 کیلومتری شمال بندرعباس در جاده منتهي به روستاي برآفتاب واقع شده است. تزرج یکی از نقاط کوهستانی این شهرستان می باشد که در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده است. هتل پارسه شیراز شما عزیزان میتوانید با وسیله نقلیه خود به راحتی تا کنار این آبشار بروید و از این منظره زیبا لذت ببرید و ساعات خوشی را سپری کنید. اين محل، منطقه اي ييلاقي و داراي رودخانه و آبشاري فصلي است. شهرستان حاجي آباد به واسطه داشتن نخلستان هاي وسيع و سرسبز، مشهور است. در 17 کيلومتري جنوب حاجي آباد به سمت بندرعباس، جاده اي فرعي جدا مي شود که پس از طي مسافت حدود 10 کيلومتر در جوار رودخانه حاجي آباد و ادامه مسير از دوراهي تزرج به سمت راست به مسافت يازده کيلومتر به روستاي تزرج خواهد رسيد. اين مسير با گذر از روستاي معدنوييه به محلي زيبا با نخلستان هايي انبوه و مردماني خونگرم و اقامتگاهي وسيع منتهي مي شود که در جوار آبشار زيبا و خروشان منتهي مي شود. پلکاني سبز شما را به بالاي آبشار هدايت مي کند. هتل لطفعلی خان شیراز در کنار آبشار آثاري از آسياب هاي آبي که روزگاران نه چندان دور جهت تهيه آرد مورد استفاده قرار مي گرفته، ديده مي شود. منطقه حاجي آباد طبيعتي زيبا و دلنشين دارد. نخلستان هايي را مي بينيد که تا دوردست ها در حال تسبيه خدايند، در کوهپايه ها درختان صدر، کنار و انجير به همراه گياهان سرسبز، مناظري بکر و تماشايي ايجاد کرده اند.

 



:: برچسب‌ها: هتل پارسه شیراز,هتل لطفعلی خان شیراز,هتل, آبشار تزرج ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

باغ نظر ، باغ موزه،باغ شاهزاده ،عمارت  هتل کریم خان شیراز کلاهفرنگی، آرامگاه هتل ساسان شیراز وکیل، عمارت چهارفصل یا باغ حکومتی نام یکی از ابنیه تاریخی دوره زندیه در شیراز است. این بنا یک عمارت هشتضلعی است که کریم خان زند در میان باغ نظر شیراز ساخت که در آن روزگار این عمارت باشکوه محل پذیرایی از مهمانان، سفیران خارجی و انجام مراسم رسمی و اعیاد گوناگون هتل کریم خان شیراز بودهاست. نمای بیرونی عمارت کلاه فرنگی بصورت هشت ضلعی است با تزیینات کاشینگارههای گل و مرغ و در بالای عمارت با اسپرها و لچکیهای کاشیکاری شده بنا را مزین کردهاند. این نگارهها بصورت قرینه در چهار ضلع منظره شکارگاه و روایت هتل ساسان شیراز بتخت نشستن سلیمان را نشان میدهند. چهار آبنما در چهار سوی هتل کریم خان شیراز ساختمان قرار داشته که آبنمای شمالی در مسیر خیابان زند قرار داشته و تخریب شدهاست. فضاهای درونی شامل یک بخش مرکزی و چهار شاهنشین جانبی است. یک آبنمای یکپارچه از سنگ مرمر در کف بخش مرکزی  هتل ساسان شیراز طراوت فضای داخل را موجب گردیدهاست.

 



:: برچسب‌ها: هتل کریم خان شیراز,هتل ساسان شیراز,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()