نوشته شده توسط : آبشار

صنعت چاپ در کشورها سابقه ای دیرینه دارد شاید پیش تر از بسیاری صنایع جدید ، صنعت چاپ به کشورها وارد شد بنا بر این انتظار می رود از نظر نیروی کار متخصص و رعایت استاندارد های حرفه ای نیز نسبت به صنایع دیگر از موقعیت بهتری برخوردار باشد اما با نخستین مراجعه به چاپخانه و پایگیری یک  کار چاپی به آسانی فهمیده می شود که این صنعت از نظر ترتیب نیروی تراکت کار ماهر و انتقال دانش فنی بس فقیر است و در این زمینه هیچ کار اساسی و قابل اعتنایی صورت نگرفته است . نبود آموزش عالی معتبر چاپ و حتی دوره های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه ای در کشور انتقال دانش فنی را به طور عمده به آموزش استاد شاگردی محدود ساخته ، بنابراین نیروی کار دوره دیده هیچ سطحی  (‌عالی تکنسین و کارگری ) تربیت نشده است . بخت خابیده آموزش چاپ به تازگی بسیار شده و طی چند سال اخیر آموزش ، نقل مجلس خانواده چاپ بوده و حرکت هایی در این زمینه صورت گرفته است . اما هنوز تا تحقق آموزش هدفمند کارت ویزیت و برنامه ریزی شده و کار بست آموخته ها در عمل و رعایت استاندارد های حرفه ای راه درازی در پیش داریم و تلخی تجربه های گذشته در کام ها از خوش بینی  بر خدر مان می دارد . گستردگی و تنوع رشته ها چاپ و مواد مصرفی و روش های آن به گونه است که کسب تخصص در همه شاخه های آن نا ممکن می نماید .

 



:: برچسب‌ها: کارت ویزیت,تراکت,چاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

«آب وآتش» یکی از پارک های فوق العاده دیدنیه شهر تهرانه. رزرو هتل اینجا با امکانات تفریحی مختلف همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای هتل استقلال بازی با آب همه روزه میزان بسیاری هتل استقلال از گردشگران از تهران و شهرهای دیگر کشوره. بوستان رزرو هتل آب و آتش همچنین شامل پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبزه که در بعضی شب ها نیز نقال در مقابل آمفی تئا تر می ایسته و به پرده خوانی مشغول می شه و داستان یه چیز جالب دیگه ای که هست اینه هتل استقلال که در این پارک آموزش اسب سواری هم داده میشه. امکانات دیگه ی این پارک دستگاه خودران یا دوچرخه ایستاده است که باوجود حرکت روی دو چرخ در یک محور از تعادل جالبی برخورداره و با این وسیله برقی می تونین رزرو هتل به راحتی در گوش و کنار پارک گشت بزنید. فانوس دریایی که می شه از اون بالا رفت و مناظر را تماشا کرد بعلاوه آمفی تئا تر روباز و امکان گرفتن عکس رزرو هتل با لباسهای سنتی ترکمن ها در چادر ترکمن ها از رزرو هتل امکانات دیگر بوستان حضرت ابراهیم یا آب و آتشه. خلاصه اینکه این بوستان انقدر جذابیت داره که شب ها خانواده های هتل استقلال زیادی رو به سمت خودش می کشه پس شما هم تجربه اش کنین.

 



:: برچسب‌ها: هتل استقلال,تهران,رزرو هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

عمیق ترین چاه که با این روش در ایالت نیویورك توسط شرکت گاز طبیعی ایالت نیویورك از سال 1948 تا 1953 و با حفاری چاه عمیق عمق 11145 فوت حفر گردیده بود که به نفت نرسیده بود. مشکلاتحفاري (blow out) ورودسیالاتازسازندهابهدرونچاه (Formation) گلی حفاری چاه عمیق که به داخل چاه فرستاده می شود داراي فشار مشخصی است که با استفاده از این فشار، سازندها و سیالات موجود در این سازندها را کنترل می کنند. اگر حفاری چاه عمیق فشار گل کمتر از فشار سازند باشد، باعث می شود سیالات موجود در این سازندها به درون چاه نفوذ کنند. اگر این سیال گاز یا بخار آب باشد بسیار خطرناك است؛ حتی اگر سیال وارد شده مایع باشد نیز زیان آور است و باعث تغییر ماهیت گل می شود و می تواند گل را از بین ببرد. به پدیده وارد گویند. blow out شدن سیالات از سازندها به داخل گل(Mud loss) ازدسترفتنگل است؛ یعنی فشار گل به حدي زیاد است که گل حفاري به داخل سازند نفوذ blow out این فرآیند عکس فرآیند می کند و باعث هدر رفتن گل حفاري می شود. اگر حفاری چاه عمیق این امر در لایه ي مخزن اتفاق بیافتد، باعث پرشدن خلل و فرج که در اصطلاح گل کبره اي گفته می شود شده و از (mud cake) مخازن نفت و گاز حفاری چاه عمیق بابخش هاي جامد گل حفاري میزان بهره دهی مخزن کاسته می شود. در بهترین حالت از دست رفتن گل حفاري باعث ایجاد حفاری چاه عمیق خسارت مالی می شود. باید یادآور شد که گل حفاري پیچیده ترین سیالی است که بشر به آن دست یافته است و ماده ارزان قیمتی نیست

 



:: برچسب‌ها: چاه,حفاری چاه,حفاری چاه عمیق ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1395 | نظرات ()