نوشته شده توسط : آبشار

 

ارگ بم بزرگترین سازه خشت و هتل ارگ جدید بم گلی در جهان بود که در نزدیکی شهر بم در استان کرمان قرار دارد. ارگ بم که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد از مکانهای دیدنی و از آثار تاریخی کرمان است که در سده ۵ پیش از میلاد ساخته شده است و هتل ارگ جدید بم تا سال ۱۸۵۰ پس از میلاد نیز همچنان مورد استفاده بود. ارگ بم عضوی از منظومه ای بزرگ از بناهای تاریخی است که آن را در میان هتل پارسیان آزادی بم گرفته اند و در مساحتی بالغ بر ۶ کیلومتر مربع و بر فراز تپه ای به ارتفاع ۶۱ متر واقع شده است. شامل شهر قدیم و قلعه, قریب به ۲۰ هکتار (طول ضلع غربی ارگ ۵۲۰ و عرض هتل ارگ جدید بم آن ۴۳۰متر می باشد ) وسعت هتل پارسیان آزادی بم داشت و مسافت ارگ و قلعه , قریب ۶ هکتار بود. سه سمت قلعه را باغ و خانه های مسکونی و زمینهای کشاورزی محصور نموده و ضلع شمالی در امتداد رودخانه پشت رود قرار گرفته است. هتل پارسیان آزادی بم کل بنا یک دژ بزرگ است که در قلب آن، ارگ واقع شده، اما به دلیل ظاهر پرابهت ارگ کل بنای دژ به عنوان ارگ بم نامیده می شود.

 



:: برچسب‌ها: هتل ارگ جدید بم,هتل پارسیان آزادی بم,بم ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

میدان گنجعلی خان که به شکل هتل جهانگردی بم مستطیل است، مجموعه‌ای از عناصر شهر را به دور خود جمع کرده است. بازار گنجعلی‌خان این مجموعه، همچون سایر بازارهای سنتی ایران، معماری دیدنی و جذابی دارد که صرف قدم زدن در آن تجربه‌ای لذت‌بخش را برایتان به ارمغان می‌آورد. حمام این مجموعه نیز اکنون به موزه مردم‌شناسی کرمان تبدیل شده هتل جهانگردی بم و در کنار بازدید از موزه، زیبایی بنا نیز بسیار دیدنی و ستودنی است. ضرابخانه گنجعلی‌خان که اکنون به موزه سکه تبدیل شده است، مجموعه‌ای هتل کرمان از سکه‌های قدیمی را در کنار هم جمه کرده تا پذیرای علاقه‌مندان هتل جهانگردی بم باشد.دیگر بخش‌های این مجموعه شامل آب‌انبار، مدرسه، کاروانسرا و سرای گنجعلی‌خان است که می‌توانید هتل کرمان از آن‌ها بازدید کنید. همچنین برای دسترسی به مجموعه گنجعلی‌خان می‌توانید به مرکز هتل کرمان قدیمی شهر کرمان مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: هتل جهانگردی بم,هتل کرمان,کرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

دشت لوت به صورت بیابان وسیع  هتل های کرمان ماسه ای و ریگی، محدوده ای است بین استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمانه. بیابان لوت بین دو گسل نهبندان تو شرق و نای بند تو غرب قرار داره. در دشت لوت چاله ها یا هتل های کرمان حوضه های محلی متعددی وجود داره که هرکدوم دسته ای از رواناب های سطحی اطراف رو دریافت می کنن. تو دشت لوت پهنه های کویری عمدتا هتل پارس کرمان تو داخل یا حاشیه این حوضه ها (چاله های محلی) و یا در هتل های کرمان قسمتی از مسیر جریان های فصلی هتل پارس کرمان و موقتی پدید اومدن. به طور کلی وسعت کویر در دشت لوت نسبت به زمین های ماسه ای و ریگی چندان زیاد نیست و یا به عبارتی از چنان اهمیتی برخوردار نیست که بتونه بر چشم انداز طبیعی اون تاثیر گذار باشه. از این نظر دشت لوت درست در مقابل دشت کویر قرار داره که بیشتر وسعت آن را کویر پوشش داده هتل پارس کرمان است؛ بنابراین همان طور که محققان جغرافیا در نوشته های خود به کرات تاکید کرده اند، اطلاق هتل پارس کرمان کویر لوت بر این واحد صحیح نیست و باید از آن به عنوان دشت لوت یا بیابان لوت نام برد.

 



:: برچسب‌ها: هتل های کرمان,هتل پارس کرمان,کرمان,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

حمام باغ لله مربوط به دوره قاجاره هتل گواشیر کرمان و در کرمان، خیابان شریعتی، کوچه شماره ۱۳ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۳۰۶۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. باغ لله ۲۰۰ سال سابقه داره و قبلاً باغ بزرگی بوده که متعلق به خواجه اتابک بزقوش از عرفاً و سیاستمداران کرمان بوده و گرمابه ای هم که در این محله هتل گواشیر کرمان واقع شده هم به هتل جهانگردی کرمان دستور او ساخته شده. به گواه تاریخ، این حمام از قدیمی ترین حمام های استان کرمان به شمار می ره. این بنا به دلیل عدم نگهداری مناسب، در حال تخریب کامله. این حمام تا چندی هتل گواشیر کرمان پیش فعال بود  هتل جهانگردی کرمان ولی بعد از آن به دلیل بالا آمدن آب های زیرزمینی تعطیل شد و هم اکنون به دلیل انباشته شدن فاضلاب در آن به منشا بیماری های عفونی در منطقه تبدیل شده. امکان ریزش آن راه گذران رو تهدید می کنه و هتل جهانگردی کرمان به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده.

 



:: برچسب‌ها: هتل گواشیر کرمان,هتل جهانگردی کرمان,کرمان,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

شهر اصفهان در مرکز ایران، به خاطر معماری خود، شهرت فراوان دارد. مسجد امام با گنبد و مناره‌های کاشی‌کاری شده و خطاطی‌های بی‌نظیر در میدان نقش‌جهان و بنای عالی‌قاپو رزرو هتل با ایوانی مشرف به فواره‌های میدان، از جاذبه‌های معماری این شهر هستند. اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران محسوب شده و رزرو هتل پس از مشهد، دومین شهر گردش پذیر کشور به شمار می‌آید. به‌علاوه اصفهان پس از تهران، رتبه دوم صنعتی‌ترین شهر کشور را به خود اختصاص داده است. امکان سفر به اصفهان به‌صورت زمینی، هوایی و ریلی وجود دارد. فلایتیو نگاهی به رزرو هتل برخی از بهترین هتل‌های پایتخت ایران در دوره صفویان انداخته است. هتل عباسی اصفهان را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های جهان نامید. شاه سلطان حسین صفوی در سال ۱۱۲۸ با هدف ساخت مدرسه‌ای به نام مادرش، دستور احداث این بنا را داد و آن را به مادر تقدیم کرد. شرکت بیمه رزرو هتل ایران در سال ۱۳۳۶ اقدام به خرید این بنا و تبدیل آن به یک مهمان‌خانه با نام مهمان‌سرای شاه‌عباسی کرد. امروزه می‌توان هتل عباسی را یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران دانست. این هتل با داشتن ۲۲۵ اتاق، مجهز به آخرین تجهیزات و استانداردهای روز هتلداری بوده و برخی از اتاق‌های آن به باغ عباسی و گنبد مدرسه چهارباغ مشرف هستند. خدمه  رزرو هتل مجرب و کارآزموده، هتل عباسی را به یکی از انتخاب‌های عالی برای اقامت تبدیل کرده‌اند. فاصله هتل عباسی تا فرودگاه ۳۰ دقیقه با خودرو است. هتل عباسی به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۳ دقیقه پیاده تا عمارت رزرو هتل عالی‌قاپو، کاخ چهل‌ستون و سی‌وسه‌پل فاصله دارد. پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات سرو غذا در اتاق، خدمات پزشکی، اجاره ماشین و تهیه بلیت، برخی از ویژگی‌های هتل عباسی اصفهان هستند.

 



:: برچسب‌ها: رزرو هتل,رزرو,هتل,مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

هتل پارسیان استقلال (هتل رویال هیلتون سابق) در تاریخ 8 آذرماه سال 1341 در زمینی به مساحت 70000 مترمربع بنا شد و افتتاح گردید . برج غربی این هتل در سال 1341 با 259 باب اتاق توسط معتبرترین برند هتلداری جهان ساخته شد . هتل پارسیان استقلال چون از اهمیت زیادی برای دولت وقت برخوردار بود تمبری یادبود به همین مناسبت چاپ و منتشر هتل استقلال گردید . دولت وقت علاقه به معرفی آن به عنوان نمادی از توسعه و پیشرفت کشور داشت، از این روی تا پایان دوره پهلوی این هتل محل برگزاری مهمترین مراسم ها و محل اقامت چهره های نامدار بین المللی بود . در دهه 40 خورشیدی مراسم گزینش دختر شایسته ایران هر ساله در این هتل انجام می گرفت و همچنین لازم به ذکر است که بخش هایی از فیلم معروف گنج قارون در این هتل فیلمبرداری شد . در سال 1351 بعد از 10 سال برج شرقی هتل پارسیان استقلال با 291 باب اتاق به بهره برداری رسید . هر طبقه برج شرقی 20 اتاق و هر هتل استقلال طبقه برج غربی 18 اتاق دارد، در هر برج 315 اتاق دو تخته، 5 سوئیت بزرگ و 35 سوئیت کوچک وجود دارد . در دهه 50 نیز برج جنوبی هتل پارسیان استقلال با ظرفیت 200 اتاق در راستای طرح توسعه در حال احداث می باشد .

 



:: برچسب‌ها: هتل استقلال تهران,هتل استقلال,استقلال ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

ستان فارس از جمله استان‌هایی است که تاریخ ایران باستان را در دل خود جای داده چنانکه شهر پارسه در مرکز این استان قرار دارد و تخت جمشید تقریبا ۱۰کیلومتری شمال شهر مرودشت و در ۵۷کیلومتری شیراز ساخته شده‌ است. با وجود آنکه چند هزار سال از ساخت تخت جمشید (پرسپولیس، پرسه‌پلیس، هزارستون، صدستون و یا چهل‌منار) می‌گذرد اما همچنان ابهت هتل بین الحرمین شیراز و زیبایی بی‌نظیر خود را دارد. ساخت تخت جمشید در سال ۵۱۸ پیش از میلاد به عنوان پایتخت جدید هخامنشیان در پارسه آغاز شد. هخامنشی سلسله‌ای شاهنشاهی در دوران باستان است (۵۵۰–۳۳۰ پیش از میلاد، «۲۲۰ سال») که بدست کوروش بنیاد نهاده شد. برای دیدن عظمت این مجموعه فقط کافیست از گیت ورودی رد شوید تا با دیدن پلکان عظیمی که در جلوی شماست به قدرت معماران هخامنشی در طراحی و ساخت بناهای اینچنینی پی برید. البته این پلکان با سنگ نگاره‌های زیبا که بخشی از داستان تخت جمشید را به نمایش می‌گذارد، نشان از کاربری تخت جمشید به عنوان بارگاه برگزاری مراسم نوروز و ارائه پیشکش‌ها و هدایای ساتراپی‌ها یا استانداری‌ها به شاهان هخامنشی (داریوش، خشایارشا و اردشیر اول) دارد. این پلکان‌ سنگی از هر طرف ۱۱۱ پله پهن و کوتاه (به ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر) است و در واقع تنها بخشی کوچک از شهری بزرگ و زیباست چراکه در ادامه مسیر با قرار گرفتن جلوی دروازه ملل که توسط موجودات افسانه‌ای و عظیم الجثه که ترکیبی از سر انسان، تنه گاو و بال عقاب حمایت می‌شوند، به ناچار برای دیدن ارتفاع ۱۰ متری این موجودات، هتل بین الحرمین شیراز باید سر را به آسمان بدوزید و مراقب باشید تا کلاه آفتابی‌تان نیافتد. در بخش فوقانی این دروازه‌‌ها، کتیبه‌هایی وجود دارد که به اختصار بیان می‌کند «هر چه بدیده زیباست، به خواست اورمزد انجام پذیرفته‌است.» تخت جمشید در دامنه غربی کوه رحمت یا میترا یا مهر بنا شده ‌است و بنا به روایتی ساخت آن بیش از ۱۲۰ سال به طول انجامیده اما با توجه به کاخ‌های ناتمام موجود در این مجموعه می‌توان گفت ساخت آن هرگز به پایان نرسیده‌است. برای آنکه به عظمت پرسپولیس پی ببرید باید بدانید طول تخت جمشید برابر با طول آکروپولیس در آتن است.

 



:: برچسب‌ها: تخت جمشید,هتل,فارس,شیراز,هتل بین الحرمین شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

باغ چهل تن یا بقعه چهل تنان، در مسافتی کوتاه از شمال حافظیه وجنب باغ جهان نما،همراه با  محوطه ای مشجر و با صفا است که دارای چهل سنگ  هتل آپارتمان جهان نمای شیراز مزار هم اندازه می باشد. قدمت این باغ به دوره زندیه برمیگردد. در این بقعه چهل قبر کوچک در دو ردیف در کنار هم هتل هما بندر عباس جای گرفته اند. این چهل قبر مربوط به چهل نفر درویش است که در هتل آپارتمان جهان نمای شیراز زمانهای گذشته در این مکان که به صورت باغی مصفا بوده زندگی می کرده و مشغول عبادت بوده اند و چون هرکدام وفات می یافته دیگران او را دفن کرده تا بدین ترتیب که هر 40 نفر به تدریج دار فانی را وداع می گویند و قبورشان در کنار هم در ضلع شرقی حیاط در کنار دیوار قرار گرفته است.ا ین سنگها فاقد نوشته هستند و در بین دو ردیف آنها باغچه کوچکی است که در آن گلکاری شده است. در سال 1257 ه.ق هتل آپارتمان جهان نمای شیراز به دستور معتمدالدوله فرهاد میرزا قاجار، حاکم وقت فارس چهل سنگ قبر موجود به یک اندازه بریده شده و  هتل ونوس چابهار بدون هیچگونه نوشته ای بر روی مزارها به موازات هم گذاشته شد. در آرامگاه چهل تنان علاوه بر چهل قبر گمنام،دو عارف و ادیب شیراز به نامهای شیخ ابواسحق معروف به شیخ اطعمه(متوفی 830 ه.ق) شاعر، و حشمت هتل هما بندر عباس شیرازی (1369 ه.ق مساوی با 1330 ه.ش)  به خاک سپرده شده اند.

 



:: برچسب‌ها: هتل آپارتمان جهان نمای شیراز,هتل هما بندر عباس,شیراز,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

بازار وکیل شهر شیراز یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است. هتل پارک سعدی شیراز این بازار که به فرمان کریم خان زند (۱۱۷۲ - ۱۱۹۳ ه. ق) ساخته شده، اکنون در مرکز شهر شیراز (شرق میدان شهدا) قرار گرفتهاست. (مسجد و حمام تاریخی وکیل نیز در کنار این بازار قرار دارند) بازار طویل خوش طرحی که از بهترین آثار کریم خان زند است و هنوز تقریبا سالم هتل خلیج فارس بندر عباس و پابرجای در شیراز باقیمانده، بنام «بازار وکیل» مشهور است و تصور میرود شهریار زند پس از ملاحظه بازار قدیمی لار (از آثار زمان شاه عباس کبیر) طرح آنرا در شیراز ریختهاست. تمام کارهای بازرگانی، خرید و فروش کالاهای داخلی و خارجی و مبادلات پایاپای، صدور یا دریافت حوالجات و صرافیها همگی در حجرههای این بازار انجام میگرفته هتل خلیج فارس بندر عباس و در واقع بازار وکیل مانند قلب واقعی شیراز بوده و تمام امور بازرگانی در آنجا به جریان میافتادهاست. بازار وکیل تشکیلاتی داشته که بازرگانان میتوانستند با اطمینان کامل کالاهای خود را در آن به امانت بسپارند و در موقع لازم از آن استفاده نمایند. این بازار از نزدیکی دروازه اصفهان تا مدخل بازارهای قدیم امتداد دارد  هتل پارک سعدی شیراز و مشتمل هتل خلیج فارس بندر عباس بر حجرههایی با سکوی پهن در طرفین و ۷۴ دهانه طاقهای بلند و خوش تناسب بودهاست و چهار سوق بلندی در میان آن قرار داشته که بازارهای فرعی و غربی و شرقی آنرا قطع هتل پارک سعدی شیراز مینمودهاست.

 



:: برچسب‌ها: هتل خلیج فارس بندر عباس,هتل پارک سعدی شیراز,هتل,شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آبشار

 

حافظیه (آرامگاه حافظ) نام مجموعه آرامگاهی موجود در هتل آریو برزن شیراز شمال شهر شیراز و در جنوب دروازه قرآن است. این مجموعه بهدلیل جایدادن آرامگاه حافظ شیرازی در خود به این نام مشهور شدهاست. مساحت حافظیه ۲ هکتار بوده و از ۲ صحن هتل جهانگردی شیراز شمالی هتل آریو برزن شیراز و جنوبی تشکیل یافته که این صحنها توسط تالاری از یکدیگر جدا شدهاند. این مجموعه ۴ درب ورودی-خروجی دارد که درب اصلی در سمت جنوب آن، دو درب در سمت غرب آن و یک درب در سمت شمالشرق آن قرار هتل جهانگردی شیراز گرفتهاست. تالار حافظیه که از آثار دوره زندیان است، ۵۶ متر طول و ۸ متر عرض داشته و از ۲۰ ستون سنگی، هرکدام به ارتفاع ۵ متر تشکیل شدهاست. این تالار پیشتر شامل ۴ ستون و ۴ اتاق بوده که بعدها اتاقها از محدوده آن حذف هتل جهانگردی شیراز گردیدهاست. در سمت شرق و غرب تالار ۲ اتاق -یکی متعلق به سازمان میراث فرهنگی و دیگری مربوط به دفتر آرامگاه- وجود دارد. شیوه معماری این تالار مربوط به دورههای هتل آریو برزن شیراز هخامنشیان و زندیان است.

 



:: برچسب‌ها: هتل جهانگردی شیراز,هتل آریو برزن شیراز,هتل,شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()